20 lutego 2019r.

Obsługa gości VIP na zajęciach praktycznych hotelarzy

      Nasi hotelarze uczą się na zajęciach praktycznych obsługiwać gości na najwyższym poziomie, tym razem nasza pracownia hotelarska i recepcja szkoły posłużyła im do ćwiczeń procedur obowiązujących podczas obsługi gości VIP. Klasa II technikum hotelarskiego przygotowywała jednostkę mieszkalną dla VIP’a, wstawkę do pokoju oraz list powitalny dla naszego p. dyrektora w podziękowaniu za przygotowanie i udostępnienie pracowni, w której mogą odbywać zajęcia praktyczne nasi hotelarze.
      A oto dla przypomnienia kilka zasad obowiązujących podczas obsługi gości VIP.

Pokój dla VIP'a.
W przypadku przyjęcia VIP'a do hotelu istotne są dwa elementy: bezpieczeństwo i komfort pobytu. Pokój: najlepszy z możliwych, najczęściej apartament/suite.
Bardzo ważne jest, aby pokój usytuowany był w cichej części obiektu, nigdy nad powierzchniami ogólnodostępnymi takimi jak: restauracja, lobby czy kawiarnia lub bezpośrednio przy ulicy – ze względu na hałas.
Ważne jest bezpieczeństwo: bliskość osobnej klatki schodowej, wydzielony korytarz lub skrzydło, bliskość windy i możliwość przełączenia jej standardowego kursowania w ekspresowym tempie.
Gościa VIP hotel powinien uhonorować dając mu w prezencie to, czego nie ma w standardowej ofercie hotelu, dostępnej dla gości w cenie noclegu.
Wśród tradycyjnych elementów dla VIP są:
- powitalna, tzw. wstawka do pokoju:
- kosz kwiatów, półmisek lub paterę owoców (elegancko przykrytych np. przeźroczystym celofanem).
- kosz owoców i słodkości oraz coś do picia,
- taca kruchych ciasteczek i czekoladki, z listem powitalnym lub bilecikiem od dyrektora.

Obsługa VIP’a
Zachowania personelu hotelu i świadczenia powinny być na najwyższym poziomie, a to zależy od zachowania personelu. Na przykład:
- odpowiednie wprowadzanie VIP’a do restauracji i prowadzenie przez kelnera do stolika,
- szybkość obsługi przez minimum dwóch kelnerów,
- pierwszeństwo w recepcji.
Jednak obsługa VIP’a nie może się w nadmierny sposób odbić na poziomie obsługi innych gości hotelu. Inni goście nie powinni myśleć, że są gorzej obsługiwani, bo wszyscy koncentrują całą uwagę wokół gościa VIP.
Na koniec warto zauważyć, że często prawdziwy VIP nie chce być specjalnie traktowany, ponieważ szuka anonimowości. Gdy na przykład przyjeżdża na urlop, z dziećmi i chce po prostu wypocząć. Zawsze podstawową sukcesu w obsłudze VIP’a jest dostosowanie się do jego oczekiwań. Czy hucznie, czy skromnie, ale zawsze na najwyższym poziomie.


Zachęcamy hotelarzy do zapoznania się z całym artykułem zamieszczonym na stronie www.doradztwohotelarskie.pl pod tytułem " Przepraszam, czy jest Pan VIP-em".
Jednocześnie pragniemy podziękować Panu Jackowi Piasta za wyrażona zgodę na wykorzystanie części artykułu na naszej stronie.
Marzena Adamczak






Mosina - Zespół Szkół - Liceum Ogólnokształcące, Technikum, Szkoła Zawodowa - Zapoznaj się z wydarzeniami w bieżącym roku szkolnym





Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie

62-050 Mosina, ul. Topolowa 2, tel. 61-81-32-922, e-mail: zsmosina @powiat.poznan.pl

Witrynę redaguje: Paweł Zawieja