|
3 grudnia 2018r.
Zajęcia praktyczne hotelarzy
w ramach przedmiotu obsługa konsumenta
Uczniowie klasy II i III technikum hotelarskiego w ramach przedmiotu obsługa konsumenta uczą się min. jak właściwie udekorować stoły na uroczysty bankiet, konferencję czy inne spotkanie biznesowe, jaką zastawę stołową i sprzęt należy do tego dobrać, jakie potrawy przygotować, a na koniec jaką metodę obsługi zastosować. W zawiązku z tym, że w naszej szkole odbywała się konferencja zawodowa, to nasi hotelarze mieli doskonałą okazję aby to czego nauczyli się na zajęciach w klasie zaprezentować w praktyce. Klasa II hotelarska uczy się właśnie na zajęciach kilkanaście sposobów składania serwetek, jedną z metod miała okazje zaprezentować przybyłym gościom na konferencję był to szpic pojedynczy. Uczniowie z klasy III hotelarskiej przygotowali salę konferencyjną oraz salę bankietową pięknie nakrywając stoły i krzesła oraz stół bankietowy, na którym znalazły się min. kawa herbata i słodkości, które ofiarowali pracodawcy współpracujący ze szkołą. Poza tym w dniu konferencji 4 osoby z klasy II hotelarskiej wcieliły się w rolę profesjonalnych kelnerów obsługując bankiet po konferencji. Na czym taka bufetowa obsługa polegała, a więc: na ograniczonej obsłudze ze strony personelu. Bufety ustawione są po to, by goście mogli obsługiwać się samodzielnie. Stosowane są różnego rodzaju bufety np.: sałatkowy, z deserami, śniadaniowy, tematyczny, itp.
Personel podczas takiej obsługi znajduje się w pobliżu by pomagać i doradzać gościom. Zadania kelnera przy obsłudze bufetowej:
• doradzanie przy wyborze potraw i napojów,
• pomoc podczas nakładania potraw;
• tranżerowanie i przygotowanie potraw;
• donoszenie potraw i napojów do stolika konsumenta;
• podawanie i nalewanie napojów zarówno zimnych, jak i gorących;
• bieżące uzupełnianie potraw na bufecie.
Nasi hotelarze po raz kolejny spisali się wspaniale, za co im serdecznie dziękujemy i życzymy dalsze owocnej nauki.
|
|