22 marca 2018r.

Praktyki zagraniczne hotelarzy w Berlinie

Zwiedzamy Berlin i okolice poznając niemiecką kulturę i panujące tutaj zwyczaje w ramach projektu „Hotelarze z Wodziczki – europejski rynek pracy na Was czeka”.
     Za nami już 3 tygodnie wytężonej pracy, wyjeżdżaliśmy zimą, ale wracamy już wiosną. Dziś postaramy się Wam w skrócie przedstawić co udało nam się przez te kolejne tygodnie naszego pobytu w Berlinie zwiedzić. Jak zobaczycie na załączonych zdjęciach pogoda tutaj była zimowa, ale teraz zawitała do nas już wiosna i od dwóch dni cieszymy się piękną słoneczną pogodą.
     Przy współpracy biura BERLINK zwiedzaliśmy budynek Parlamentu Niemieckiego (Das Reichstagsgebäude ) z wjazdem na kopułę parlamentu. Zwiedzaniu kopuły budynku rządowego towarzyszył nam elektroniczny przewodnik, który opowiadał o najważniejszych wydarzeniach z historii Niemiec oraz opisywał miejsca, które mogliśmy podziwiać z kopuły parlamentu.
     Następnie udaliśmy się na zwiedzanie słynnej wyspy muzeów, z szczegółowym zwiedzaniem Muzeum Pergamońskiego. Muzeum to słynie ze zbiorów starożytnej architektury oraz hellenistycznej rzeźby. Znajduje się tu m.in. brama Isztar, liczne posągi i rzeźby sztuki bliskiego wschodu i sztuki islamskiej. Zwiedzaniu towarzyszył nam również elektroniczny przewodnik, dzięki któremu mogliśmy poznać historię sztuki starożytnej i bliskiego wschodu.
     Pomimo panującego jeszcze zimna udaliśmy się na wycieczkę do Poczdamu, aby zwiedzić piękny Park Sanssouci, który jeszcze o tej porze nie był tak piękny jak późną wiosną czy latem, dlatego mogliśmy to sobie jedynie wyobrazić. Dziewczyny z biura BERLINK zapoznały nas z historią tego miejsca oraz pokazały nam dzielnice i piękny zabytkowy Stary rynek. Na rynku, udaliśmy się zwiedzać kościół, w którym zastawiono i nakryto stoły i częstowano typowymi niemieckimi potrawami, które w ramach ostatniej wieczerzy mogliśmy skosztować.
     Kolejne miejsce, które zwiedziliśmy już w pięknej słonecznej pogodzie, to miejsce poświęcone historii muru berlińskiego i jego pozostałościom. Mur berliński od 13 sierpnia 1961 do 9 listopada 1989 oddzielał Berlin Zachodni od Berlina Wschodniego. Był on jednym z najbardziej znanych symboli zimnej wojny i podziału Niemiec. Podczas prób przedostania się przez strzeżone urządzenia graniczne do Berlina Zachodniego wielu ludzi zostało zabitych.
     To nie koniec naszego zwiedzania, oprócz tego każdy z uczestników projektu może zwiedzać Berlin we własnym zakresie lub skorzystać z aktywności, które proponuje biuro BERLINK i tak np. Oskar, Marcel i Darek zwiedzali Stadion Olimpijski, zlokalizowany w berlińskiej dzielnicy Charlottenburg, na którym są rozgrywane mecze Pucharu Niemiec oraz Bundesligi, Marcelina i Hubert odwiedzili tutejszą kręgielnie „Berolina” i razem z portugalską grupą świetnie się tam bawili, a Laura, Laura i Marcelina odwiedziły centra handlowe z słynnym zegarem wodnym w Europa-Center oraz najdroższy sklep w Berlinie Ka De We. Także jak widzicie każdy tutaj może znaleźć coś dla siebie, mamy jeszcze trochę planów na ostatni tydzień naszego pobytu, ale o nich opowiemy Wam już osobiście po powrocie do kraju.
Pozdrawiamy i do zobaczenia wkrótce! Uczestnicy projektu wraz z opiekunem

Mosina - Zespół Szkół - Liceum Ogólnokształcące, Technikum, Szkoła Zawodowa - Zapoznaj się z wydarzeniami w bieżącym roku szkolnym

Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie

62-050 Mosina, ul. Topolowa 2, tel. 61-81-32-922, e-mail: zsmosina @powiat.poznan.pl