3 marca 2018r.

Nasz pierwszy weekend w Berlinie

Tak spędzają uczestnicy projektu "Hotelarze z Wodziczki - europejski rynek pracy na Was czeka"swój czas wolny
     W pierwszą sobotę i niedzielę naszych praktyk, nie wszyscy z naszej grupy mieli wolne, ale po pracy udało nam się spotkać i wybrać na pierwsze zwiedzanie miasta wraz z opiekunem. Udaliśmy się do dzielnicy Charlottenburg stacji Zoologischergarten. Swoją podróż rozpoczęliśmy od skosztowania typowej berlińskiej potrawy – smażonych kiełbasek z przyprawą Carry (Carrywurst), następnie udaliśmy się w stronę znanego zabytku w tej części Berlina- Kościoła Pamięci Cesarza Wilhelma (die Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche). Dzisiaj możemy podziwiać ruiny tego kościoła, gdyż został zniszczony podczas bombardowania w listopadzie 1943 r. Początkowo planowano wewnątrz ruiny wznieść szklaną świątynię. Rozpisany konkurs architektoniczny wygrał w marcu 1957 r. Egon Eiermann, który zaproponował usunięcie zrujnowanego kościoła i budowę na jego miejscu nowego. W wyniku publicznej debaty pozostawiono 68 metrową ruinę głównej wieży jako symbol antywojenny. Do niej dobudowano według projektu Eiermanna ośmiokątną nawę, sześciokątną dzwonnicę, czworokątną kaplicę i kruchtę. W 1987 r. świątynia otrzymała krzyż wykuty z żelaza, pochodzącego z więźby dachowej zburzonej katedry z Coventry jako symbol pojednania.
     Kolejnym punktem zwiedzania była przejażdżka piętrowym autobusem linii 100, która rozpoczyna się od dworca Zoo i wiedzie wzdłuż najbardziej znanych zabytków w Berlinie. Mogliśmy zobaczyć z okien piętrowego autobusu min. Bramę ze słoniami (Elefantentor), która prowadzi do ogrodu Zoo, kolumnę zwycięstwa (Siegessäule), kompleks pałacowy Bellevue (Schloss Bellevue), salę kongresową (Haus der Kulturen der Welt), symbol zjednoczenia Niemiec (Brandenburger Tor), Parlament (Bundestag), który zwiedzać będziemy w następny weekend, główną i najbardziej znaną ulicę Berlina pod lipami (Unter den Linden), która wiedzie od bramy Brandenburskiej do wieży TV, mogliśmy tam zobaczyć między innymi ambasadę rosyjską. W związku z bardzo mroźnym powietrzem nie udawaliśmy się już do placu Aleksandra (Alexanderplatz) tylko wróciliśmy tym samym autobusem do najbardziej znanej ulicy handlowej, która znajduje się w okolicy kościoła pamięci (Kurfürstenstraße).
     Niedzielę rozpoczęliśmy równie intensywnie jak sobotę, tym razem każdy chciał zwiedzać co innego, na początku udało nam się zobaczyć i intensywnie zaznajomić się z historią gier komputerowych, a także spróbować swoich możliwości w muzeum gier komputerowych (Computerspielemuseum), które zaproponowało nam nasze biuro Berlink. Kolejne zwiedzanie zaplanowaliśmy na Stadionie Olimpijskim (Olimpiastadion), jednak w związku z tym, że opiekun miał do przejechania sporą odległość z jednego miejsca do drugiego nie udało nam się wejść już do środka, ale zobaczyliśmy jak ogromny jest to stadion z zewnątrz, a szczegółowe zwiedzanie zaplanujemy w innym dogodnym terminie. Na koniec nie obyłoby się bez zwiedzania najbardziej nowoczesnej części Berlina jakim jest Plac Poczdamski (Potsdamer Platz), z słynnym Sony Center, które jest obecnie jednym z przykładów nowoczesnej architektury w Berlinie. Oprócz siedziby firmy, w Sony Center znajduje się kino trójwymiarowe IMAX oraz liczne butiki i restauracje.
     Pozostałe osoby, które nie skorzystały z propozycji biura i opiekuna zwiedzały Berlin we własnym zakresie, równie ciekawie i interesująco. Jutro zaczynamy tydzień, w którym odbywają się największe targi turystyczne na świecie ITB, będziemy obsługiwać turystów z całego świata, życzcie nam powodzenia, a my życzymy Wam miłej nauki i owocnych praktyk w Polsce.
Pozdrawiają
Uczestnicy projektu z Wodziczki wraz z opiekunem

Mosina - Zespół Szkół - Liceum Ogólnokształcące, Technikum, Szkoła Zawodowa - Zapoznaj się z wydarzeniami w bieżącym roku szkolnym

Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie

62-050 Mosina, ul. Topolowa 2, tel. 61-81-32-922, e-mail: zsmosina @powiat.poznan.pl