mapa witryny   


Technikum - technik hotelarstwa

AKTUALNOŚCI

2018/2019



4 czerwca 2019r.

Erasmus +

Kreatywni Technicy z Wodziczki w nowoczesnej Europie


      3 czerwca 2019r. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ ogłosiła wyniki konkursu wniosków złożonych w ramach akcji 1. – Mobilność uczniów i kadry w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w roku 2019. Z przyjemnością pragniemy poinformować, że wśród zatwierdzonych wniosków znalazł się projekt: „ Kreatywni Technicy z Wodziczki w nowoczesnej Europie”. Projekt będzie realizowany w Zespole Szkół im. Adama Wodziczki w okresie od 1 września 2019r. do 31 sierpnia 2021 i obejmie łącznie grupę 40 uczniów w zawodzie technik hotelarstwa i technik logistyk z klasy II i III oraz czterech opiekunów, którzy będą towarzyszyć młodzieży w zagranicznych praktykach. Głównymi celami projektu są: wzrost kompetencji zawodowych, podniesienie umiejętności z zakresu języków obcych, zdobycie nowych umiejętności interpersonalnych, społecznych, kulturowych i osobistych. Wyżej wymienione cele zostaną zrealizowane w ramach czterotygodniowych praktyk zawodowych w europejskich hotelach i przedsiębiorstwach logistycznych. W pierwszym roku trwania projektu uczniowie będą doskonalić swoje umiejętności w Rimini we Włoszech, a w drugim roku odwiedzą Malagę w Hiszpanii.
      Tak przygotowane i zorganizowane praktyki zawodowe przez naszych zagranicznych partnerów nie tylko przygotują uczniów do pracy zawodowej, ale także otworzą ich na nowe kultury, umożliwiając rozwój poczucia europejskiego obywatelstwa i tożsamości. Efektem odbytych praktyk zawodowych będzie uzyskanie przez uczestników dwóch certyfikatów: EUROPASS- MOBILNOŚĆ i ECVET, które podniosą ich konkurencyjność na europejskim rynku pracy. Dodatkowo uczniowie zdobędą nowe umiejętności społeczne istotne w życiu zawodowym i osobistym.
      Przed nauczycielami Zespołu Szkół i uczniami, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji, czeka dużo pracy w celu zorganizowania wyjazdu na praktyki i przygotowania młodzieży do efektywnego udziału w mobilności.
      W pierwszej kolejności w oparciu o treści Podstawy Programowej uczniowie zostaną merytorycznie przygotowani do odbywania praktyk zawodowych przez nauczycieli przedmiotów zawodowych w zakresie kwalifikacji w zawodzie.
      Jednocześnie zaproponujemy uczniom kilkuetapowe przygotowanie językowe poprzez: samodzielną naukę z zastosowaniem programów komputerowych, zorganizowane zajęcia z angielskiego ogólnego i zawodowego, kurs języka hiszpańskiego i włoskiego przeprowadzony w Polsce oraz przez partnerów projektu w Maladze i Rimini.
      W ramach lekcji geografii , wiedzy o społeczeństwie i godzin z wychowawcą młodzież zdobędzie informacje na temat położenia geograficznego Hiszpanii i Włoch, sytuacji politycznej, ekonomicznej i gospodarczej tych państw. Poznają ich zwyczaje i obyczaje, wielokulturowość, tradycję oraz normy zachowania.
      Zdajemy sobie sprawę z tego, że cztery tygodnie rozłąki z domem to dla naszych uczniów może być przyczyną stresu, niepokoju i lęku, dlatego stażyści zostaną objęci wsparciem pedagogiczno – psychologicznym. Pedagog i doradca zawodowy opracują i przeprowadzą cykl zajęć poświęconych radzeniu sobie ze stresem w nowej sytuacji, przezwyciężaniu stresu związanego z rozłąką z rodziną i pracą w obcym środowisku. Poznają podstawowe przepisy prawa obowiązujące w Hiszpanii i Włoszech. Kierownik szkolenia praktycznego zaznajomi uczniów z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowisku hotelarza i logistyka.
      Jak widać przed nami ogrom pracy związanej z organizowaniem staży i przygotowaniem uczniów technikum do udziału w zagranicznych praktykach. Jednocześnie mamy nadzieję, że podjęty trud zaowocuje tym, iż uczniowie profesjonalnie i bezpiecznie odbędą zagraniczne praktyki, podczas których zdobędą nowe doświadczenia zawodowe i życiowe. Zależy nam na tym, żeby czas spędzony we Włoszech i Hiszpanii był dla nich nie tylko czasem intensywnej nauki zawodu, ale także okazją do przeżycia niezapomnianych chwil.
Koordynatorki projektu:
Marzena Adamczak, Anna Sawińska


20 lutego 2019r.

Obsługa gości VIP na zajęciach praktycznych hotelarzy

      Nasi hotelarze uczą się na zajęciach praktycznych obsługiwać gości na najwyższym poziomie, tym razem nasza pracownia hotelarska i recepcja szkoły posłużyła im do ćwiczeń procedur obowiązujących podczas obsługi gości VIP. Klasa II technikum hotelarskiego przygotowywała jednostkę mieszkalną dla VIP’a, wstawkę do pokoju oraz list powitalny dla naszego p. dyrektora w podziękowaniu za przygotowanie i udostępnienie pracowni, w której mogą odbywać zajęcia praktyczne nasi hotelarze.
      A oto dla przypomnienia kilka zasad obowiązujących podczas obsługi gości VIP.

Pokój dla VIP'a.
W przypadku przyjęcia VIP'a do hotelu istotne są dwa elementy: bezpieczeństwo i komfort pobytu. Pokój: najlepszy z możliwych, najczęściej apartament/suite.
Bardzo ważne jest, aby pokój usytuowany był w cichej części obiektu, nigdy nad powierzchniami ogólnodostępnymi takimi jak: restauracja, lobby czy kawiarnia lub bezpośrednio przy ulicy – ze względu na hałas.
Ważne jest bezpieczeństwo: bliskość osobnej klatki schodowej, wydzielony korytarz lub skrzydło, bliskość windy i możliwość przełączenia jej standardowego kursowania w ekspresowym tempie.
Gościa VIP hotel powinien uhonorować dając mu w prezencie to, czego nie ma w standardowej ofercie hotelu, dostępnej dla gości w cenie noclegu.
Wśród tradycyjnych elementów dla VIP są:
- powitalna, tzw. wstawka do pokoju:
- kosz kwiatów, półmisek lub paterę owoców (elegancko przykrytych np. przeźroczystym celofanem).
- kosz owoców i słodkości oraz coś do picia,
- taca kruchych ciasteczek i czekoladki, z listem powitalnym lub bilecikiem od dyrektora.

Obsługa VIP’a
Zachowania personelu hotelu i świadczenia powinny być na najwyższym poziomie, a to zależy od zachowania personelu. Na przykład:
- odpowiednie wprowadzanie VIP’a do restauracji i prowadzenie przez kelnera do stolika,
- szybkość obsługi przez minimum dwóch kelnerów,
- pierwszeństwo w recepcji.
Jednak obsługa VIP’a nie może się w nadmierny sposób odbić na poziomie obsługi innych gości hotelu. Inni goście nie powinni myśleć, że są gorzej obsługiwani, bo wszyscy koncentrują całą uwagę wokół gościa VIP.
Na koniec warto zauważyć, że często prawdziwy VIP nie chce być specjalnie traktowany, ponieważ szuka anonimowości. Gdy na przykład przyjeżdża na urlop, z dziećmi i chce po prostu wypocząć. Zawsze podstawową sukcesu w obsłudze VIP’a jest dostosowanie się do jego oczekiwań. Czy hucznie, czy skromnie, ale zawsze na najwyższym poziomie.


Zachęcamy hotelarzy do zapoznania się z całym artykułem zamieszczonym na stronie www.doradztwohotelarskie.pl pod tytułem " Przepraszam, czy jest Pan VIP-em".
Jednocześnie pragniemy podziękować Panu Jackowi Piasta za wyrażona zgodę na wykorzystanie części artykułu na naszej stronie. Marzena Adamczak

Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP Obsługa gości VIP


17 grudnia 2018r.

UROCZYSTA WIGILIA

PRZYGOTOWANA PRZEZ HOTELARZY W RAMACH PRZEDMIOTU OBSŁUGA KONSUMENTA

      Do tradycji naszej szkoły wpisała się uroczysta Wigilia, którą co roku przygotowują nasi hotelarze pod bacznym okiem swoich opiekunów. Uczniowie klasy II i III technikum hotelarskiego w ramach przedmiotu obsługa konsumenta uczą się wielu przydatnych rzeczy min. jak właściwie udekorować stoły na różne okazje, jaką zastawę stołową i sprzęt należy dobrać, jakie potrawy przygotować, a na koniec jaką metodę obsługi zastosować. W związku z tym, co roku klasa III technikum hotelarskiego przygotowania do wigilii rozpoczyna już w miesiącu listopadzie. Podczas zajęć obsługi konsumenta uczniowie przygotowują poszczególne potrawy wigilijne, pierwszą z potraw, którą uczniowie przygotowali były pierogi, kolejną pierniki i ciastka kruche z cukrem. W dzień wigilii uczniowie intensywnie pracują min. kroją sałatkę, smażą ryby i doprawiają barszcz tak aby tradycji stało się zadość i aby na wigilijnym stole znalazły się tradycyjne potrawy Bożonarodzeniowe.
     Natomiast Klasa II hotelarska ma okazje zaprezentować przybyłym gościom jak wspaniale potrafi przygotować stoły, ułożyć serwetki oraz przygotować salę pięknie nakrywając stoły bankietowe, na których znajdą się min. przygotowane przez klasę III potrawy wigilijne.
     Tradycją naszych Wigilii jest łamanie się opłatkiem, życzenia, wspólne śpiewanie kolęd, radosne rozmowy oraz zaznajomienie klas pierwszych hotelarskich z organizacją takiej wigilii, gdyż to oni właśnie w kolejnych latach będą mieli za zadanie podtrzymać tą tradycję.
     Dziękujemy przybyłym gościom za wspólnie spędzony czas przy wigilijnym stole oraz za wsparcie finansowe naszego co rocznego przedsięwzięcia.
     Nasi hotelarze po raz kolejny spisali się wspaniale, przygotowując pyszne potrawy za co im serdecznie dziękujemy i życzymy dalsze owocnej nauki. Osobne podziękowania kierujemy dla Pani Małgorzaty Kołodziej i Pani Joanny Pajączek za przygotowane dodatkowe potrawy, poświęcony czas oraz okazaną pomoc podczas organizacji wigilii, a także uczniom klasy I technikum hotelarskiego, którzy pomagali w sprzątaniu i porządkowaniu kuchni i zaplecza czyli pracowni obsługi konsumenta. Wszystkim serdecznie dziękujemy i życzymy ZDROWYCH I RADOSNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA.
Klasa III i II b TH wraz z opiekunami
Marzeną Adamczak, Joanną Markuszewską-Orpel

UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA UROCZYSTA WIGILIA


4 grudnia 2018r.

Próbne egzaminy zawodowe


„Doskonałość jest miarą nieba, dążenie do doskonałości – miarą człowieka”
Johann Wolfgang Goethe
      Od 22 listopada w naszej szkole odbywają się próbne egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodach technik logistyk, technik hotelarstwa, kucharz i sprzedawca. Dwie części egzaminu w danym zawodzie uczniowie zdają jednego dnia: najpierw egzamin w części pisemnej, pół godziny przerwy, następnie egzamin w części praktycznej trwający 120 lub 150 minut w zależności od zawodu. Nad przebiegiem egzaminów czuwają nauczyciele przedmiotów zawodowych. Taka próba egzaminu to niepowtarzalna okazja do zrewidowania swoich wiadomości i umiejętności w zakresie nauczanego zawodu. Jest to ostatni moment, kiedy uczniowie mogą zdiagnozować obszary, w których nie czują się najlepiej i „doszlifować” swoje umiejętności. To również cenna informacja dla nauczycieli przygotowujących uczniów do egzaminu. Wnioski wyciągnięte z wyników tego egzaminu posłużą do wyznaczenia kierunków pracy z uczniami, aby egzamin nie był źródłem stresów a tylko zwykłą formalnością. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia…
Beata Zakrzewska
Próbne egzaminy zawodowe Próbne egzaminy zawodowe Próbne egzaminy zawodowe Próbne egzaminy zawodowe


3 grudnia 2018r.

Zajęcia praktyczne hotelarzy

w ramach przedmiotu obsługa konsumenta


      Uczniowie klasy II i III technikum hotelarskiego w ramach przedmiotu obsługa konsumenta uczą się min. jak właściwie udekorować stoły na uroczysty bankiet, konferencję czy inne spotkanie biznesowe, jaką zastawę stołową i sprzęt należy do tego dobrać, jakie potrawy przygotować, a na koniec jaką metodę obsługi zastosować. W zawiązku z tym, że w naszej szkole odbywała się konferencja zawodowa, to nasi hotelarze mieli doskonałą okazję aby to czego nauczyli się na zajęciach w klasie zaprezentować w praktyce. Klasa II hotelarska uczy się właśnie na zajęciach kilkanaście sposobów składania serwetek, jedną z metod miała okazje zaprezentować przybyłym gościom na konferencję był to szpic pojedynczy. Uczniowie z klasy III hotelarskiej przygotowali salę konferencyjną oraz salę bankietową pięknie nakrywając stoły i krzesła oraz stół bankietowy, na którym znalazły się min. kawa herbata i słodkości, które ofiarowali pracodawcy współpracujący ze szkołą. Poza tym w dniu konferencji 4 osoby z klasy II hotelarskiej wcieliły się w rolę profesjonalnych kelnerów obsługując bankiet po konferencji. Na czym taka bufetowa obsługa polegała, a więc: na ograniczonej obsłudze ze strony personelu. Bufety ustawione są po to, by goście mogli obsługiwać się samodzielnie. Stosowane są różnego rodzaju bufety np.: sałatkowy, z deserami, śniadaniowy, tematyczny, itp.
Personel podczas takiej obsługi znajduje się w pobliżu by pomagać i doradzać gościom. Zadania kelnera przy obsłudze bufetowej:
    • doradzanie przy wyborze potraw i napojów,
    • pomoc podczas nakładania potraw;
    • tranżerowanie i przygotowanie potraw;
    • donoszenie potraw i napojów do stolika konsumenta;
    • podawanie i nalewanie napojów zarówno zimnych, jak i gorących;
    • bieżące uzupełnianie potraw na bufecie.
Nasi hotelarze po raz kolejny spisali się wspaniale, za co im serdecznie dziękujemy i życzymy dalsze owocnej nauki.

Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy Zajęcia praktyczne hotelarzy


8 listopada 2018r.

Nie zmarnujcie Niepodległości


      "Nie zmarnujcie Niepodległości" - te słowa kazał wyryć na swoim sarkofagu w Rogalinie prezydent Edward Raczyński. Jeden z tego pokolenia, które 11 listopada 1918 roku witało Niepodległość i które musiało przeżyć gorycz jej utraty na pół wieku. Jeden z tych, co nie zwątpili, że warto poświęcić życie dla utrzymania ciągłości legalnych władz Rzeczypospolitej.
     Nasi Hotelarze w ramach kółka turystyczno- hotelarskiego byli na wycieczce w Muzeum w Rogalinie, gdzie oprócz zwiedzenia ekspozycji pałacu odbyli lekcję muzealną pod hasłem „Nie zmarnujcie niepodległości”. Podczas lekcji poznali historię życia hrabiego Edwarda Bernarda Raczyńskiego, który przez całe swoje życie działał dla dobra naszej ojczyzny i walczył jako dyplomata na obczyźnie o to by Polska była niepodległa.      Po lekcji uczniowie wzięli udział w debacie, w której dyskutowali o tym, kto może być patriotą i co to właściwie oznacza we spółczesnym świecie.
     Na koniec wizyty w muzeum spacerowaliśmy w promieniach jesiennego słońca wśród dębów rogalińskich.
     Następnie udaliśmy się do Skrzynek koło Kórnika aby zwiedzić *** Hotel Rodan. W hotelu przywitała nas Pani Kierownik Marketingu – Działu sprzedaży Marta Nowak, która oprowadziła nas po wszystkich działach w hotelu. Hotel posiada bazę krytych boisk sportowych do gry w tenisa i badmintona. Poza tym posiada bazę zabiegową SPA i siłownię. Cały obiekt posiada 23 pokoje w tym większość pokoi 2 osobowych oraz 3 apartamenty, które różnią się od siebie aranżacją wnętrz. Jeden z nich jest urządzony w stylu retro, drugi posiada małą salę konferencyjną do spotkań biznesowych, a trzeci, którego nie udało nam się zobaczyć jest cały różowy. Wszystkie pokoje są klimatyzowane i posiadają nowoczesne wyposażenie. Pani kierownik działu Hauskeeping przypomniała o zasadach wyposażenia wózka hotelowego oraz sposobu używanych środków czystości oraz zakresu obowiązków pań pokojowych. Podczas zwiedzania obiektu nasi hotelarze mogli obejrzeć także część gastronomiczną i konferencyjną, którą pokazał nam Pan Kierownik tego działu zapoznając nas z usługami, które świadczone są dla gości w restauracji AURA i na salach bankietowych. Restauracja promuje zdrowe nawyki żywieniowe, dlatego posiłki przygotowane są na produktach najwyższej jakości, z uwzględnieniem różnych diet. Na koniec naszej wizyty w hotelu poznaliśmy serce hotelu czyli recepcję. Obiekt bardzo nam się spodobał i może niektórzy z naszych hotelarzy będą odbywać tutaj praktyki lub podejmą próbę pracy w przyszłości. Bardzo dziękujemy Pani Marcie Nowak za miłe przyjęcie poświęcony czas i zaangażowanie w przekazywaniu istotnej wiedzy hotelarskiej. Jeśli chcielibyście Państwo lub uczniowie zapoznać się z ofertą tego hotelu zachęcamy do odwiedzenia strony www.hotel-rodan.pl .

Wycieczka Hotelarska w ramach kółka turystyczno – hotelarskiego i z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości

Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości Nie zmarnujcie Niepodległości


6 listopada 2018r.

Techniki pracy w hotelarstwie


      W ramach zajęć z technik pracy w hotelarstwie oraz organizacji pracy w hotelarstwie uczniowie klas IIIb TH oraz IVb TH sprawdzali swoje umiejętności hotelarskie w praktyce. Przygotowując się do zdania kwalifikacji T12/T.G13 uczniowie technikum, w zawodzie technik hotelarstwa, zgodnie z podstawą programową muszą przygotować jednostkę mieszkalną na przyjazd gości hotelowych. W związku z tym oprócz zasad stosowania i doboru odpowiednich środków czyszczących i sprzętu muszą znać procedury związane z przygotowaniem jednostki mieszkalnej.
     Doskonalili, w naszej pracowni hotelarskiej, techniki ścielenia łóżka metodą standardową. Jak sami stwierdzili nie jest to tak proste i lekkie zadanie. Poradzili sobie znakomicie, ponieważ już na praktykach w klasie II i III mieli ku temu wiele okazji. Mamy nadzieję, że takie zajęcia praktyczne pozwolą im na lepsze zapamiętanie danej procedury, która może być przedmiotem egzaminu w w/w kwalifikacji w zawodzie technik hotelarstwa.

Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie Techniki pracy w hotelarstwie


29 października 2018r.

Hotelarze - pizza


      W ramach zajęć z przedmiotu obsługa konsumenta uczniowie technikum w zawodzie technik hotelarstwa (III b TH) odbyli zajęcia praktyczne w naszej pracowni. W trakcie tych zajęć przygotowali i podali pizzę, makaron z sosem pomidorowym oraz coś „na słodko”, czyli pancakes.
Joanna Markuszewska-Orpel
Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza Hotelarze - pizza


10 października 2018r.

Arena Zawodów


      W czwartek w poznańskiej hali Arena odbyła się kolejna edycja „Areny Zawodów”, która jest częścią kampanii promocyjnej szkolnictwa zawodowego „Szacun dla zawodowców”. „Arena Zawodów” to wydarzenie dla gimnazjalistów i uczniów szkół podstawowych, które pozwala im w praktyczny sposób poznać ofertę edukacyjną szkół ponadpodstawowych powiatu poznańskiego i miasta Poznania. Młodzież ma możliwość zobaczenia prezentacji przykładowych zadań czy zajęć. Gdy mu się spodoba, od razu może zasięgnąć informacji, gdzie w może się kształcić w tym zakresie. W tegorocznej edycji pojawiło się 13 wysp zawodowych przedstawiających konkretne branże i usługi, czyli około 70 zawodów. Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły prezentowali się na trzech wyspach: usługi (cukiernik, fryzjer); logistyka i spedycja (technik logistyk) oraz handel, turystyka, reklama (technik hotelarstwa).
Dziękujemy p. Annie Małeckiej, doradcy zawodowemu w naszym Zespole Szkół, za przygotowanie udziału naszej szkoły w Arenie Zawodów.

Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów Arena Zawodów


5 października 2018r.

Hotelarze w Morenie


      Udaliśmy się na wycieczkę dydaktyczną do Hotelu „Morena”. Zostaliśmy bardzo miło przywitani przez Panią Rembowską – właścicielkę hotelu „Morena”, która opowiedziała nam historię hotelu, wtajemniczyła nas w tajniki jego prowadzenia oraz przekazała nam bardzo ważne informacje o pracy hotelarza. Zwiedziliśmy pokoje jedno i dwuosobowe oraz te o podwyższonym standardzie: metraż, klimatyzacja oraz wyposażenie. Zobaczyliśmy także jak wygląda recepcja znajdująca się na pierwszym piętrze oraz specjalnie przygotowana toaleta dla osób niepełnosprawnych. Mogliśmy także zobaczyć zdjęcia sławnych osób, które odwiedziły „Morenę”. Na koniec Pani Rembowska oprowadziła nas po części gastronomicznej, w której skład wchodzą: sala bankietowa z barem, sala restauracyjna i kuchnia. W trakcie naszej wizyty mogliśmy zadawać pytania na które uzyskiwaliśmy bardzo fachowe odpowiedzi. Ponadto Pani Rembowska opowiedziała nam o różnych sytuacjach w swojej karierze hotelarskiej i doświadczeniach zawodowych. Wspominamy bardzo miło pobyt w „Morenie” i cieszymy się z nabytej wiedzy jaką otrzymaliśmy, a także z tego że otrzymaliśmy propozycję pracy w weekendy lub w wakacje. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tu wrócimy. Dziękujemy.

Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie Hotelarze w Morenie




Zapraszamy do odwiedzenia archiwum z lat poprzednich klas w zawodzie technik hotelarstwa:


2017/2018        2016/2017        2015/2016        2014/2015         2013/2014





Partnerzy
hotelarzy
Technikum
Zespołu Szkół
im. Adama Wodziczki
w Mosinie



Morena Hotel w Mosinie

HOTEL MAX w Luboniu

LAKE HOTEL w Dymaczewie

Szablewski Hotel w Dymaczewie


Zespół Szkół im. Adama Wodziczki w Mosinie

62-050 Mosina, ul. Topolowa 2, tel. 61-81-32-922, e-mail: zsmosina @powiat.poznan.pl

Witrynę redaguje: Paweł Zawieja